pottergirls

Direktlänk till inlägg 30 mars 2015

RUM 213

Av Pottergirls - 30 mars 2015 17:15

Hejsan! Idag tänkte jag skriva om en bok som heter Rum 213 av författaren Ingelin Angerborn


Titel:

Rum 213

 

Antal sidor:

198 sidor


Författare:

Ingelin Angerborn


Handling:

Rum 213 handlar om hur tre tjejer på kollo försöker lista ut varför, och om, det spökar i deras rum. Varför försvinner flickornas saker? Vem lämnar mystiska meddelanden utanför deras dörr? Vad händer i det förfallna huset utanför kollot? Är det bara de jobbiga killarna som busar, eller är det något helt annat som händer? 
Boken är fylld av märkliga sammanträffanden, läskiga och mysrysliga situationer och massor av vänskap, kärlek, misstro och bus. 


Betyg:

Jag utgår från vad jag tyckte för 3 år sedan, då jag läste den. Då tyckte jag att det var en stark 4 av 5.


Boken är bra och läsvärd med en otroligt duktig författare som skrivit över 10 barnböcker de senaste 8 åren. Jag rekommenderar den här boken för dig som är 9-10 år, eller dig som bara vill läsa en bra bok. Ingelin är somsagt en bra författare och gör det enkelt att leva sig in i bok karaktärerna och få pirret i magen. Den här tror jag mest är anpassad till tjejer, men killar skulle säkert njuta av spänningen dem med! En bok för alla. Boken finns att låna på närmaste bibliotek eller att köpa på Akedemibokhandeln!

Vi ses på nästa sida! ;)


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pottergirls - 27 april 2016 11:37


  Efter en låång paus ska vi bli mer uppdaterade och börja läsa igen!!Vi ses på nästa sida ;)   ...

Av Pottergirls - 23 februari 2016 15:40


Hej! Idag tänkte jag skriva en bokrecension om boken Lola rosa. Jag har faktist läst boken flera gånger och tycker att den är väldigt bra :). Titel: Lola Rose Författare: Jacqueline Wilson Antal sidor: 288 Handling: Boken handlar om när...

Av Pottergirls - 13 februari 2016 17:15


Hejsan på er! Idag tänkte jag göra en bok recension om boken Muren. Jag gillade den här boken jättemycket och skulle vilja tipsa om den! Det är den första delen ur en serie! Nu är jag på andra delen av serien och boken heter Kampen. Författare:...

Av Pottergirls - 8 februari 2016 10:03

Hej igen! :) Vi har inte bloggat på såååååå länge... Det har hänt massa saker som gjort att vi varken har haft tid eller lust att blogga. Men nu är vi tillbaka igen! :D Vi tänkte börja blogga (igen) och ladda upp massor med boktips! :) Förresten är v...

Av Pottergirls - 16 maj 2015 07:15

Hallo!! Idag tänkte jag skriva en recension om boken Kaspar!Titel:Kaspar - en kunglig kattAntal sidor: 199 sidor (203 om man räknar med efterorden) Författare:Michael MorpurgoHandling:Det är år 1912, året då Titanic gjorde sin ödesdigra jungfrufä...

Här är vi!


Hejsan! Vi är 2 tjejer på tolv år som ÄLSKAR att läsa, Harry Potter bl.a! Den här bloggen skapade vi för att uppmuntra just dig till att börja läsa! Här tipsar vi om alla möjliga böcker, hoppas du hittar någonting för dig!
Prova!!!

Undrar du något?

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<<
Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

❤ INSTAGRAM ❤

 


Ovido - Quiz & Flashcards